حفظ آمادگي

 

اینکه زمان ظهور پایان یافتن غیبت حضرت مهدی(عج)ازامور غیبی شمرده شده,واینکه خداوندامرفرج اورابه ناگهان در یک شب امضا خواهدفرمود,واینکه مارادرهر صبح وشام به انتظار فرج فرمان داده اند,همگی برای حفظ آمادگی همیشگی در جهت پاسخگویی به ندای یاری خواهی آن امام بزرگوار میتواند باشد.

منتظری که میخواهد در زمره رزمندگان رکاب مولای خود به حساب آید,به محض ورود فرمانده دوشادوش اووپابه پای او در فتح همه کاخهای ستم وافراختن پرچم اسلام برفراز همه ی بامهای جهان سهیم باشد,هرگز بدون آمادگی سربربستر استراحت نمیگذارد.چنین کسی حتی اگربخوابدسلاح آماده خویش رادرزیر متکای خویش حفظ میکند.

                              (واعدوالهم ما استطعتم من قوه)(سوره انفال/آیه60)

برای رویارویی باکافران ومستکبران هرچه توانایی داریدتجهیزات فراهم آوریدوسلاح آماده کنید.

چنین کسی نه فقط همواره خودراآماده نگه میدارد بلکه دیگران رانیز برای آماده شدن برمی انگیزاند.

اونه فقط خودنیرومند ومسلح است,بلکه دیگران راهم به نیرومندشدن ومسلح گشتن ترغیب میکند,زیراخوداین آماده سازی دیگران ونیرومندومسلح ساختن آنان نیز درراستای یاری رساندن به مولای غایب ازنظر است,ومنتظر یاور,همیشه آماده برای یاری است.

                                               ((ونصرتی معده لکم))-فرازی از زیارت(آل یس)

                                                    ((یاری من آماده برای شماست.))





|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : یک شنبه 15 دی 1392
حضرت علي وثواب معرفت!!

 

 


حضرت علی علیه السلام می فرمایند: هر کس از شما که در بستر خویش بمیرد، در حالی که به طور شایسته معرفت خدا و پیامبر و اهل بیتش علیهم السلام را داشته باشد، شهید از دنیا رفته و اجر و پاداش او بر خداست و ثواب اعمال شایسته ای را که قصد انجام آن را داشته است می برد، و نیتش جانشین ضربات شمشیرش قرار می گیرد.


|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : یک شنبه 15 دی 1392
مشخصات امام عصر

  
 
  نام:.........................................................محمد
لقب:.......................................................مهدی(عج)
کنیه:...............................................ابوالقاسم
مقام:....................................................امام دوازدهم
نام پدر:.....................................................حسن(ع)
نام مادر:............................................نرجس خاتون(س)
تاریخ ولادت:...................................................15شعبان
سال ولادت:................................................سال255هجری
محل ولادت:....................................................شهرسامراء
آغاز امامت:........................................سال260هجری قمری
مدت امامت:...........امامت آن حضرت ازسال260شروع شده وتاکنون
ادامه دارد.
زمان ظهور:هروقت خدابخواهدحضرت ظهور می فرماید ودنیاراپرازعدل
ودادخواهندنمود.
محل ظهور:............................................................مکه

|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : یک شنبه 15 دی 1392
شعري زيبا

 

   

تمام راه ظهور تو  بار گنه بستم


دروغ گفته ام آقا كه منتظر هستم



كسی به فكر شما نیست راست می گویم

دعا برای تو بازیست راست می گویم 



اگرچه شهر برای شما چراغان است 

برای كشتن تو نیزه هم فراوان است 



من از سرودن شعر ظهور می ترسم 

دوباره بیعت و بعدش عبور می ترسم 



من از سیاهی شب های تار می گویم 

من از خزان شدن این بهار می گویم 



درون سینه ما عشق یخ زده آقا 

  تمام مزرعه هامان ملخ زده آقا 



كسی كه با تو بماند به جانت آقا نیست 

برای آمدن این جمعه هم مهیّا نیست



|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : یک شنبه 15 دی 1392
اي پادشه خوبان

 

مولا جان فدات شوم

 

 

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی/// دل بی تو بجان آمد وقت است که باز آیی

 

|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : یک شنبه 15 دی 1392
زمانه بي تو چه تلخ

 

چه كند مي گذرند لحظه هاي دور از تو

نمي كنند مگر لحظه ها عبور از تو

هزار پنجره در هر گذر گشوده شده است ب

ه شوق ديدن يك لحظه حضور از تو 

خوش آن دمي كه بيايد خبر كه آمده اي

خوش آن شبي كه شود شهر غرق نور ازتو

زمانه با تو چه شيرين زمانه بي تو چه تلخ

مگر بيايي و افتد به دهر شور از تو

مرا به صبر نصيحت مكن كه نتوانم

كه زنده باشم و باشم دمي صبور از تو

تو چشم مايي و ما را جز اين دعايي نيست

كه چشم بد همه جا باد كور و دور از تو

غلامعلی حدادعادل


|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : یک شنبه 15 دی 1392
اقامه نماز اول وقت به امام عصر

 

 
در این باره به دو مطلب اشاره می كنیم:
 
١-از آنجا كه به طور معمول امام زمان( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) نماز خود
 را اول وقت می خوانند اگر ما هم نماز اول وقت بخوانیم در حقیقت از ایشان
پیروی كرده ایم و با پیروی از ایشان نماز ما ان شاءالله قبول می شود.
بنابراین اختلاف افق ملاك نیست بلكه پیروی از روش ملاك است.
 [به نقل از آیت الله جوادی آملی در درس تفسیر]
 
 
٢-از آنجا كه حضرت در مناطق مختلف حضور دارند. چه بسا هنگام اول وقت
در منطقه ما باشند.
 همین احتمال كافی است كه ما بر نماز اول وقت مراقبت كنيم تا به هم زمانی
 نماز خود با نماز امام زمان( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) موفق شویم.
 
 
منبع : جستجوگر اسلامی جواب
 
 

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : یک شنبه 15 دی 1392
برخي خصوصيات ظاهري حضرت حجت

 


برخی از ویژگی های ظاهری آن حضرت به قرار زیر برشمرده شده است:
الف) هنگام نمازگزاردن بر پدر بزرگوار خود امام حسن عسکری(علیه السلام) بچه ای با صورتی به رنگ میان سیاهی و سفیدی، موهایی پرپشت و کوتاه و دندانهایی با فاصله اندک از سوی مردم دیده شده است.


ب ) پس از آن؛ در طول غیبت صغری، به صورت جوانی زیباروی، خوش بو، باوقار و نیکوسخن از سوی بینندگان، شناسانده شده است.


ج ) در روایتی دیگر در این باره آمده است: آن حضرت، سبزه گون، راست قامت، خوش اندام، با قدی نه چندان بلند و نه خیلی کوتاه (متوسط) چهارشانه، با سری گرد، گشاده پیشانی، بینی ای با سوراخ های تنگ و وسطی کشیده و بلند، گونه هایی کم گوشت و گشاده با خالی در سمت راست آن و ویژگی های دیگر (محمد صدر، تاریخ الغیبه الصغری، ص 54 - 540).


د ) به گفته نمایندگان خاص آن حضرت به ویژه محمد بن عثمان، آن حضرت با حفظ ویژگی های یاد شده از حالت خردسالی و نوجوانی، به جوانی برومند و قوی تغییر شکل یافته است.


منبع : جستجوگر اسلامی جواب

 

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : یک شنبه 15 دی 1392
اي ربيع همه دوران

 

 

 اي ربيع همه دوران!

آقای خوبم !

بهار ِدر راهم

هر چقدر که باشه منتظرت می‌مونیم

و همه مون می‌دونیم پشت این روزها روز آمدن تو عاشقانه زمینیان را به تماشا نشسته تا بیاید و بهاریمان کند..

الهی قربونت برم

منی که اصلا ارزش نوشتن واسه تو رو ندارم. . . تویی که جانانی

عشقی

آرزویی

بهاری

عمری

زندگی ای

سرسبز ترین بهار تقدیم تو باد!


|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : یک شنبه 14 دی 1392
چشم به راهم

 

 

 


|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : شنبه 14 دی 1392
چرا به حضرت مهدي اباصالح مي گويند؟

 

آیت الله مکارم شیرازی در این باره می فرماید:

این که به امام زمان (عج) اباصالح می گویند به سبب این نیست که فرزندی به نام صالح دارد، زیرا «اب» در لغت عرب، فقط به معنای پدر نیست؛

بلکه معنای صاحب نیز دارد.

 

«اباصالح» یعنی کسی که صُلَحایی در اختیار دارد. لقب اباصالح از آیه قرآن گرفته شده است:

(وَ لَقَد کتبنا فِی الزَّبُور مِن بَعد الذَّکر أنّ الأرض یرثها عبادی الصالِحُون). (انبیاء: آیه 15)


البته امام صادق (ع) در روایتی می فرماید: «هرگاه راه را گم کردی، صدا بزن «یا صالح» یا بگو: «یا اباصالح ما را به راه راست هدایت کنید»

تا خدا شما را مورد رحمت قرار دهد.»


بنا بر روایت ذکر شده که در کتاب های معتبر روایی آمده، معلوم می شود، اگر انسان در راهی حرکت کند و به هر دلیلی راه را گم کند و

نداند که از کدام سو باید برود، می تواند «صالح» یا «اباصالح» را صدا بزند و از ایشان درخواست راهنمایی کند.


در روایتی دیگر آمده است که «یا اباصالح ارشدونا»، لفظ «ارشدونا» جمع است که معلوم می شود گروهی به این کار (هدایت مردم) مشغول هستند.

از برخی روایات می توان نتیجه گرفت که عده ای از این افراد، از جنیان هستند و خداوند آن ها را موکل زمین، برای راهنمایی مردم قرار داده است.


علامه مجلسی از پدر خویش نقل می کند، وقتی فردی به نام امیراسحاق استرآبادی در راه گم می شود، همین جمله روایت بالا را به زبان می آورد.

آن گاه کسی می آید و به او کمک می کند. امیراسحاق می فهمد که او امام زمان (عج) بوده است،

همچنین محدث نوری در حکایت دیگری از ملاعلی رشتی نقل می کند: یکی از اهل تسنن، مادری شیعه داشت و

از او شنیده بود که لقب امام زمان (عج) «اباصالح» است و راه گم کرده ها را هدایت می کند. روزی او راه را گم می کند

و از «اباصالح» کمک می طلبد، آن گاه کسی را می یابد که وی را تا نزدیکی روستایشان هدایت می کند و او نیز شیعه می شود.


بنابر دو حکایتی که سند معتبری دارند، «اباصالح» شامل امام زمان (عج) نیز می شود.

حتی می توان گفت، ایشان مصداق اصلی این روایت هستند و جنیان و دیگران به فرمان ایشان، مردم را هدایت می نمایند

و گاهی نیز خود حضرت این امر را عهده دار می شوند و گمراهان را هدایت می فرمایند.

برگرفته از وبلاگ فرهنگي شهداي ثارلله

 

|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : پنج شنبه 12 دی 1392
به ماه رویت قسم که جانا

 

 
به ماه رویت قسم که جانا
اگر که باشم گه ظهورت…
 
و گر تنم را حصار قبرم، میان دستان خود فشارد…
 
زمانه با داغ دوری تو
 
گدازد این قلب چاک چاکم
 
دوباره سر بر ره تو سایم
 
به جانب پرچم تو آیم
 
به حسرت روی تو بمیرم… و خون زخم‌های شکفته من…
 
به پیش پایت چنین نگارد…
 
تمام عمرم برای مهدی
 
شود وجودم فدای مهدی
 
سپاس گویم خدای مهدی
 
شنیدم آخر ندای مهدی….
 
تمام عمرم فدای مهدی…

|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : پنج شنبه 12 دی 1392
درس(١٤٢)امام شناسي/ زمانی که امام زمان(عج) ظهور می‏کند، در دنیا چه اتفاقی می‏افتد؟

 

درس صدوچهل ودوم امام شناسي
 
زمانی که امام زمان(عج) ظهور می‏کند، در دنیا چه اتفاقی می‏افتد؟
 
 
١-اعلان ظهور:اولین حادثه‏ای که بعد از ظهور امام زمان(ع) شکل می‏گیرد، اعلام ظهور امام زمان(ع) است. ظهور حضرت به وسیله منادی آسمانی اعلام می‏گردد، آن گاه حضرت در حالی که به کعبه تکیه داده است، با دعوت به حق، ظهور خود را اعلام می‏دارد. دعوت حضرت هم به منظور اعلام ظهور حضرت است و هم به منظور فراخوان عمومی جهت پذیرش حکومت جهانی صورت می‏گیرد. امام علی(ع) فرمود:"هنگامی که منادی از آسمان ندا می‏دهد:حق از آنِ آل محمد است و اگر طالب هدایت و سعادت هستید، به دامان آل محمد چنگ زنید، حضرت مهدی(عج) ظهور می‏کند".
٢- رجعت و بازگشت برخی از مؤمنان صالح و پیامبران الهی مانند حضرت عیسی(ع) که در رکاب حضرت مهدی(عج) خواهند بود و در قیام و مبارزه او با ستمگران شرکت دارند.
٣-مبارزات امام زمان(عج):یکی از حوادث مهم که بعد از ظهور امام زمان(ع) به وجود می‏آید، مبارزه امام با دشمنان و مخالفان ظهور است. برخی از افراد و گروه‏ها حکومت عدالت گستر امام زمان(ع) را بر نمی‏تابند و با حضرت به جنگ می‏پردازند. مخالفان امام را افراد و گروه‏های مختلف تشکیل می‏دهند و سیاست امام در برابر آن‏ها متفاوت است.
امام زمان(ع) نخست همگان را به دین و صلح فرا می‏خواند و با مدارا با آن‏ها رفتار می‏نماید.
امّا دشمنان دعوت امام را نادیده می‏گیرند و به جنگ با امام می‏پردازند. امام با بهره‏گیری از همه قدرت و امکانات، با دشمنان برخورد می‏کند، و جنگ سختی به وقوع می‏پیوندد. از جمله جنگ امام زمان(عج) با دجال و سفیانی.
٤-پیروزی امام زمان(عج):در این درگیری‏ها سرانجام حضرت پیروز می‏شود. در برخی روایات از پیروزی امام بر شرق و غرب، جنوب و قبله گزارش شده است.
امام باقر(ع) فرمود:"حضرت قائم از ما است و فرمانروایی حضرت شرق و غرب را فرا می‏گیرد". از پیامبر اسلام(ص) گزارش شده است که حضرت مهدی(عج) لشکریانش را به سراسر زمین گسیل می‏دارد.
٥- تشکیل حکومت جهانی و برچیده شدن مرزهای جغرافیایی:
امام مهدی(عج) حکومت جهانی تشکیل می‏دهد و مرزهای جغرافیایی را بر می‏چیند. این حکومت همان حکومت آرمانی موعود است که از آن در روایات گاهی به مدینه "فاضله" سخن گفته شده است. گاهی به جامعه مطلوب و گاهی به "دولت کریمه" یاد شده است.
حکومت جهانی امام زمان(ع) از مؤلّفه‏ها و شاخصه هایی برخوردار است که تحقق هر کدام از آن‏ها می‏تواند یکی از حوادث بعد از ظهور امام زمان(ع) محسوب شوند، از جمله:
أ) گسترش عدالت:
یکی از ویژگی‏های حکومت امام زمان(ع) عدالت است. عدالت عنصر گم شده‏ای است که همگان دنبال آن هستند. این گمشده در حکومت امام زمان تحقق پیدا می‏کند. 
پیامبر اسلام فرمود:"یملاء الأرض قسطاً و عدلاً بعد ما ملئتْ ظلماً و جوراً"؛امام زمان(ع) حکومت را به گونه‏ای سازماندهی می‏کند که دیگر واژه ستم از ذهن‏ها رخت بر می‏بندد و کسی به دیگری ظلم نمی‏کند؛ 
ب) گزینش کارگزاران شایسته:
طبیعی است که حکومت آرمانی امام زمان(ع) که رهبری آن را امام مصلح و پارسا بر عهده دارد، کارگزاران آن نیز از صالحان و پارسایان خواهند بود، از این رو در روایات آمده است که دولت امام زمان(ع) را برخی از پیامبران و جانشینان آنان و صالحان و از اصحاب پیامبر اسلام(ص) تشکیل می‏دهند. حضرت عیسی(ع) به امام زمان(ع) می‏گوید:"من به عنوان وزیر فرستاده شده‏ام؛ نه امیر و فرمانروا".
٦- رشد آگاهی و دانش:
یکی از حوادث بسیار مهم رشد دانش و صنعت در عصر امام زمان(ع) است. دوره ظهور دوران گسترش علم و دانایی است و مدینه فاضله اسلامی "مدینة العلم" است. با آمدن آن منجی همان گونه که ظلم جای خود را به عدل و داد می‏دهد، دانایی و فرزانگی جایگزین جهل و نادانی می‏شود و جهان از نور عقل و دانش آکنده می‏گردد. 
٧-رشد عقل و خرد ورزی:در این دوره بشر به حاکمیت عقلانیت نایل می‏گردد.
در روایات آمده است که در عصر ظهور حضرت مهدی(عج) برکات خداوندی به بشر ارزانی داشته و دست رحمت ایزدی بر عقل‏های مردم کشیده می‏شود و مردم از نظر عقل و بصیرت در وضع بی مانندی قرار می‏گیرند.
٨- رفاه اقتصادی و معیشتی:به فرموده پیامبر اسلام(ص) در دوره حضور حضرت مهدی(عج) مردم به نعمت هایی نایل می‏گردند که در هیچ زمانی سابقه ندارد. برای همگان برکات الهی از آسمان نازل می‏شود و زمین چیزی از روییدنی‏های خود را پنهان نمی‏کند.سطح رفاه زندگی در این دوره به حدّی است که طبق روایات رسیده از امام صادق(ع) در این دوره فقیری یافت نمی‏شود تا مردم زکات اموالشان را به او بدهند.
٩- برقراری امنیت اجتماعی:در این دوره امنیت اجتماعی به نحو کامل برقرار می‏گردد. به گونه‏ای که اگر زنی به تنهایی بخواهد از عراق به شام مسافرت نماید، در مورد امنیتش هیچ ترس و دلهره‏ای ندارد.
١٠- رشد تربیتی و شکوفایی فرهنگی و اخلاقی:در این دوره افراد به رشد تربیتی و اخلاقی و جامعه به بالاترین درجه تعالی و شکوفایی نایل می‏گردند. امام علی(ع) فرمود:"چون قائم ما قیام کند، کینه‏ها از دل‏ها زدوده می‏شود". امام باقر(ع) فرمود:"هنگامی که قائم ما قیام کند، خداوند قوای فکری مردم را تعالی می‏بخشد و اخلاق آنان را به کمال می‏رساند".
در روایتی دیگر از آن حضرت نقل شده است که "در دوره ظهور، دوستی و یگانگی بین مؤمنان در نهایت خود قرار می‏گیرد، به گونه‏ای که هر کس نیازمند باشد، بدون هیچ ممانعتی از جیب دیگری پول بر می‏دارد (و دیگری هم از این کار راضی است".
برای اطلاع بیشتر در این مورد به کتاب عصر زندگی و چگونگی آینده انسان و اسلام، پژوهشی در انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج)، تألیف محمد حکیمی مراجعه نمایید.
 
اللهم عجل لوليّك الفرج والعافية والنصر واجعلني من أعوانه وانصاره
وبلاگ منتظران مهدي 
 

|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : پنج شنبه 12 دی 1392
ابرمخصوص قائم

 

ابر مخصوص قائم

در روايات اسلامي وارد شده، از خصايص حضرت قائم (عج) اين است که، خداوند تبارک و تعالي براي آن حضرت ابري مخصوص ذخيره کرده که در آن رعد و برق است و ايشان بر آن سوار شده و در راههاي هفت آسمان و هفت زمين سِيْر مي کنند. (منتهي الآمال، باب 14، فصل 2، ويژگي 32)

 

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : پنج شنبه 12 دی 1392
اگردلتنگ امام زمانيد.....

 

 حضرت آیت الله بهجت از زبان فرزندش:
 
اگر دلتان برای امام زمان تنگ شد به قرآن نگاه کنید!
 
حجت الاسلام بهجت در مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله بهجت گفت: آیت الله بهجت(ره) می فرمود اگر کسی دلش برای حضرت حجت(عج) تنگ شد به قرآن نگاه کند. نگاه کردن به قرآن، حضرت حجت(عج) و خانه کعبه یک حکم دارد.
 

|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : جمعه 6 دی 1392
سخنی زیبا از علامه مصباح یزدی:

 

سخنی زیبا از علامه مصباح یزدی:
چه چیز شیرین تر، سودمندتر، کارسازتر و در عین حال آسانتر از یاد و توجه به
وجود مقدس ولی عصر عجل الله فرجه الشریف می شناسید؟
 

|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : پنج شنبه 5 دی 1392
...اَلسَّلامُ عَلَى الْمَهْدِىِ‏

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم
 
...اَلسَّلامُ عَلَى الْمَهْدِىِ‏
 
...سلام بر مهدى
 
الَّذى‏ وَعَدَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ بِهِ الْأُمَمَ، اَنْ يَجْمَعَ بِهِ الْكَلِمَ، وَيَلُمَّ بِهِ الشَّعَثَ،
 
كه ‏وعده كرده خداى عزوجل به آمدنش ملت ها را تا گرد آورد
 به وسيله ‏اش گفته‏ ها(ى همه) را و برطرف كند به وسيله‏ اش پراكندگى را
 
وَيَمْلَأَ بِهِ الْأَرْضَ قِسْطاً وَعَدْلاً، وَيُمَكِّنَ لَهُ وَيُنْجِزَ بِهِ وَعْدَ الْمُؤْمِنينَ...
 
و پر كند بدست او زمين را از عدل و داد و موقعيتش را محكم و پابرجا كند
و با آمدنش به وعده‏ اى‏ كه به مؤمنين داده وفا كند...
 
مفاتیح الجنان به نقل از مصباح کفعمی/498
 
 

|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : پنج شنبه 5 دی 1392
نجوا بامولا مهدي

 

شب که میشود دلم هوایت را میکند :

امشب سَری به آسمان دنیا زدم ؛

 همین چند لحظه ی پیش ! نگاهم که به ماه زیبا افتاد :

به ناگاه به یادت افتادم که چقدر جای صورت آسمانی ات

 بر سینه ی آبیه آسمان خالی ست مولاجان ..

به ماه گفتم هر چقدر هم که زیبا باشی

باز هم سهم ت از دنیا همین یک تکه آسمان است و بس ..

اما من خورشیدی دارم که اگر روزی بَنای تابیدن کند

 تو را شرمنده می کند ..

خورشیدی دارم که سهم ش تمام هستی و ماسِواست :

هر چه را که بخواهد در نگین انگشتری اش دارد ...

 در گوشه ی نگاهش : به وجودش - هستی - برپاست

و به اشاره اش روزگار می گردد.. دلتنگت شدم :

می خواستم با نگاه به آسمان سلامی عاشقانه

بر محضرت روانه کنم

 تا بدانی از روی زمین این گوشه ی دنیا :‌

بی نهایت دوستت دارم مهدی جان ....

خاطرت آسوده آقاجان قلب من تا روز آمدنت

 فقط برای تو عاشقانه می تپد ...

 

مهدی جان:

به جز دستهای پر قدرت تو راهی نیست

که قلب پر از فراموش من از نام پر از حیاط تو آکنده شود و می دانم ،

 می دانم مهربانی تو را آن قدرت هست که قلبم را چنان

وسعتی بخشد که از محبت تو سیراب شود.

آقای من کرم کن و بر من بتاب ...

مهدی جان !

دردهای زیادی است که به آنها وعده داده ام با آمدنت علاج می شود.

جمعه ها دم غروب وقتی آسمان از اندوه نیامدنت

دوباره مثل صدها سال دیگری که خون گریسته است

اشک سرخ می بارد به خود می گویم :

" آقایم باز هم نیامد....." 

درست جمعه ها ، وقتی قلبم و قلب همه از تنگی فراغت

مثل لاله ای که زیر پا لگد شود چروکیده و

 رنجیده می شود با خود می گویم

 این درد عاقبت مرا خواهد کشت ، و بعد به خود نهیب می زنم که

** او خواهد آمد **

و آنگاه از دیدگانم قطره ای اشک می چکد و از

 سوزان ترین پرده اندوهم می گویم :

مهدی جان درست که من بدم و لایق تو نیستم امّا ...

 

|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : دو شنبه 2 دی 1392
تقصيرماست غيبت طولانى شما

 

 

 

تقصيرماست غيبت طولانى شما

بغض گلوگرفته پنهانى شما 

بر شوره زار معصيتم گريه ميکنيد

جانم فداى ديده بارانى شما

پرونده ام براى شما دردسرشده

وضع بدم، دليل پريشانى شما

آياحقيقت است که اصلاشبيه نيست

رفتارمابه رسم مسلمانى شما؟

يافارس الحجازبرايم دعا کنيد

درمانده ست نوکر ایرانی شما

 

 

 

|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : جمعه 29 آذر 1392
حضرت آيت ا... بهجت درباره امام زمان(عج) فرمودند:

 

حضرت آيت ا... بهجت درباره امام زمان(عج) فرمودند:
 «چقدر حضرت مهربان است، به کساني که اسمش را مي برند و صدايش مي زنند و از او استغاثه مي کنند؛ از پدر و مادر هم به آن ها مهربان تر است.»
 
وی همچنين درباره دعا در زمان غيبت فرمودند:
«مهم تر از دعا براي تعجيل فرج حضرت مهدي(عج) دعا براي بقاي ايمان و ثبات قدم در عقيده و انکار نکردن حضرت تا ظهور او مي باشد»
 
.برگرفته از کتاب «جرعه وصال» ص ۲۵ و 26»

|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : پنج شنبه 28 آذر 1392
جملات کوتاه آیت الله بهجت درباره امام زمان (عج)

جملات کوتاه آیت الله بهجت درباره امام زمان (عج)

 

دعای تعجیل فَرج، دوای دردهای ما است.  [آیت الله بهجت]

 

اشخاصی را می خواهند که تنها برای آن حضرت باشند.

 

کسانی منتظر فرج هستند که برای خدا و در راه خدا منتظر آن حضرت باشند، نه برای برآوردن حاجات شخصی خود!  [آیت الله بهجت]

 

به طور یقین دعا در امر تعجیل فرج آن حضرت، مؤثّر است، اما نه لقلقه.  [آیت الله بهجت]

 

تا رابطۀ ما با ولیّ امر: امام زمان (عج) قوی نشود، کار ما درست نخواهد شد. و قوّت رابطۀ ما با ولیّ امر (عج) هم در اصلاح نفس است.  [آیت الله بهجت]

 

راه خلاص از گرفتاری ها، منحصر است به دعا کردن در خلوات برای فرج ولیّ عصر (عج)؛ نه دعای همیشگی و لقلقۀ زبان...

 

بلکه دعای با خلوص و صدق نیّت و همراه با توبه[آیت الله بهجت]


|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : دو شنبه 25 آذر 1392
حقیقت تلخ ... باید به خودمون بیایم... (شعر)

 

   مثل هر بار برای تو نوشتم:
دل من خون شد ازین غم، تو کجایی؟
و ای کاش که این جمعه بیایی!
دل من تاب ندارد، همه گویند به انگشت اشاره، مگر این عاشق دلسوخته ارباب ندارد؟
تو کجایی؟ تو کجایی...
و تو انگار به قلبم بنویسی:
که چرا هیچ نگویند
مگر این منجی دلسوز ، طرفدار ندارد ، که غریب است؟
و عجیب است
که پس از قرن و هزاره
هنوزم که هنوز است
دو چشمش به راه است
و مگر سیصد و اندی نفر از شیفتگانش ، زیاد است
که گویند
به اندازه یک « بدر » علمدار ندارد!
و گویند چرا این همه مشتاق ، ولی او سپهش یار ندارد!

 
=-=-=
جواب امام زمان:
تو خودت!
مدعی دوستی و مهر شدیدی که به هر شعر جدیدی،
ز هجران و غمم ناله سرایی ، تو کجایی؟
تو که یک عمر سرودی «تو کجایی؟» تو کجایی؟
باز گویی که مگر کاستی ای بُد ز امامت ، ز هدایت ، ز محبت ،
ز غمخوارگی و مهر و عطوفت
تو پنداشته ای هیچ کسی دل نگران تو نبوده؟
چه کسی قلب تو را سوی خدای تو کشانده؟
چه کسی در پی هر غصه ی تو اشک چکانده؟
چه کسی دست تو را در پس هر رنج گرفته؟
چه کسی راه به روی تو گشوده؟
چه خطرها به دعایم ز کنار تو گذر کرد
چه زمان ها که تو غافل شدی و یار به قلب تو نظر کرد...
و تو با چشم و دل بسته فقط گفتی...
تو کجایی!؟ و ای کاش بیایی!
هر زمان خواهش دل با نظر یار یکی بود، تو بودی...
هر زمان بود تفاوت ، تو رفتی ، تو نماندی.
خواهش نفس شده یار و خدایت ،
و همین است که تاثیر نبخشند به دعایت ،
و به آفاق نبردند صدایت
و غریب است امامت
من که هستم ،
تو کجایی؟
تو خودت کاش بیایی
به خودت کاش بیایی...!
 
=-=-=-=-=
 
اللهم عجل لولیک الفرج
و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته
و المستشهدین بین یدیه


|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : دو شنبه 25 آذر 1392
مفیق یعنی:

مفيق

«مُفيق» در لغت يعني بيدار شونده.

نام حضرت مهدي موعود (عج) در کتاب زبور «مُفيق» است.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : دو شنبه 25 آذر 1392
درس(١٤١)امام شناسي/نكاتي پيرامون ٣١٣يارامام

 

درس صدوچهل و يكم امام شناسي
نكاتى پيرامون 313 يار مخصوص حضرت مهدى (عج)
 
پيرامون 313 يار مخصوص وويژه امام زمان به دو نكته مهم اشاره مى نماييم:
 
1 ـ تواتر حديث 313 نفر
 
در همه جا معروف است و در كتابهاى مربوط به امام زمان (عج) نوشته شده كه هنگام ظهور آن 
 
حضرت 313 نفر ياران مخصوصش به او مى پيوندند و همچون كوه در برابر حوادث ايستادگى 
 
كرده و همراه امام ع هستند و اين حديث 313 نفر در كتب معروف مانند بحار الانوار و اثبات 
 
الهداة و منتخب الاثر...آمده است.
 
2 ـ ويژگيهاى مخصوص ياران خالص يعنى 313 نفر از ديدگاه روايات
 
الف) امام مهدی (عج) در انتظار آنها به سر مى برد:
 
هنگام ظهور امام قائم ع آن حضرت قبل از آنكه كنار كعبه برود و تكيه بر كعبه كند و صداى
 
 دل آراى خود را بلند كرده و به جهانيان برساند، در مكانى به نام ذى طوى در انتظار 313 نفر 
 
از ياران خاصش توقف مى كند تا اينكه آنها مى آيند و به آن حضرت مى پيوندند... و از آنجا 
 
همراه امام به كنار كعبه مى روند...
 
ب) 313 نفر از اطراف جهان جمع مى شوند
 
امام باقر ع مى فرمايد :
 
خداوند براى حضرت قائم (عج) از دورترين شهرها به تعداد جنگاوران جنگ بدر، 313 مرد
 
را جمع مى كند.
 
ج) 313 نفر نخستين بيعت كنندگان با حضرت قائم (عج) هستند.
 
هنگام ظهور نخستين كسانى كه پس از جبرييل امين ع با امام قائم (عج) بيعت مى كنند،
 
همين 313 نفر هستند و اين مطلب در احاديث آمده است.
 
البته بايد توجه داشت كه آغاز ظهور ياران امام زمان 313 نفرند و گرنه بطور سريع برياران آن 
 
حضرت افزوده مى شود، بطورى كه در همان آغاز به 000/10نفر مى رسند.
 
د) 313 نفرجانبازن سلحشورند
 
امام سجاد ع مى فرمايد:
 
اين 313 نفر در حدّى از ايثار و جانبازى و شجاعت و سلحشورى هستند كه دشمنان قائم جمع 
 
مى شوند تا آن حضرت را به قتل برسانند، همين 313 نفر با دفاع قهرمانانه در راه آن حضرت 
 
دشمنان را دفع مى كنند.
 
هـ) 313 نفر پرچمداران و حاكمان روى زمين هستند.
 
امام صادق ع فرمود:
 
گويا امام قائم (عج) را بر بالاى منبر كوفه مى نگرم كه يارانش 313 نفر مرد به تعداد جنگاوران 
 
مسلمانان جنگ بدر ـ اطرافش را گرفته اند اين ياران پرچمداران و حاكمان بر مردم در زمين از
 
 جانب خداوند هستند.
 
و) 313 نفر امت معدوده و همچون پاره هاى ابرهاى متراكم هستند
 
در قرآن مى خوانيم ـ هر جا كه باشيد، خداوند همه شما را حاضر مى كند ـ در تفسير اين آيه
 
 شريفه امام باقر ع مى فرمايد:
 
منظور ياران قائم (عج) اند كه 313 نفرند، به خدا سوگند منظور از امت معدوده كه (در سوره 
 
هود آمده) آنها هستند. به خدا سوگند در يك ساعت همگى جمع مى شوند، همچون پاره هاى
 
ابر پائيزى كه بر اثر باد جمع و متراكم مى گردد.
 
ز) 313 نفر ركنها و پايه هاى خلل ناپذير و پشتيبانان محكمند
 
امام صادق در تفسير آيه 70 سوره هود كه در آن آمده، حضرت لوط به قوم سركش و تبهكار 
 
خود گفت، «لو أن ّ لى بكم قوّة او آوى الى ركن شديد»فرمود.
 
منظور از قوة همان قائم (عج) است و منظور از ركن (پشتيبان محكم) 313 نفر از يارانش هستند.
 
 
ح)دست خدا بالاى سر حضرت مهدى (عج) و يارانش است .
 
اين مطلب از آيه شريفه «ان تنصروالله ينصركم و يثبّت اقدامكم» استفاده مى شود.
 
ط) 50 نفر از 313 نفر يار مخصوص امام زمان (عج) از زنان هستند.
 
امام باقر ع مى فرمايد:
 
 سوگند به خدا سيصد و اندى نفر مرد مى آيند كه در ميانشان 50 نفر زن هستند،
 
 آمدنشان همچون ابرهاى پاييزى است.
 
 اللهم عجل لوليّك الفرج والعافية والنصر واجعلني من أعوانه وانصاره
 

|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : دو شنبه 25 آذر 1392
احساس حضور

 

 احساس حضور
 
ما منتظر ظهوريم نه منتظر حضور،
 
 امام ظاهر نيست حاضر هست. خيلي از چيزها ممكن است شما نبينيد ظاهر نيست اما حاضر 
 
هست.
 
 جاذبه رو مگر مي بينيد شما؟ از دستتون يك چيزي رها ميشه مي گيد جاذبه هست ولي من 
 
نمي بينم؛ ظاهر نيست اما حاضر هست. 
 
شما اگر خورشيد رفت پشت ابر نمي بينيد ولي روز نيست؟
 
 چرا روز هست به واسطه همين خورشيده كه روزه، شمس اگر پشت سحاب رفت كسي نمي گه 
 
خورشيد نيست ظاهر نيست اما حاضر هست.
 
يك وظيفه عمده ما در زمان غيبت بحث احساس حضوره، يعني اينكه بدانيم هر جلسه اي
 
ممكن است حضرت حجت حضور داشته باشند. اينكه بدانيم امام بر اعمال ما نظارت دارند.
 
 اين خيلي تكليف مي آورد.خيلي..
                                             استاد رفيعي
 

|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : دو شنبه 25 آذر 1392
درس(١٤٠)امام شناسي /ويژكي هاي ياران حضرت مهدي در روايات

 

درس صدوچهلم امام شناسي 
 
وقتی میان نفس و هوس جنگ می شود.
 
قلبم یک چشم به هم زدنی سنگ میشود.
 
                                 آقا ببخش که سرم گرم زندگیست .
 
                                  ... کمتر دلم برای شما تنگ میشود .
 
 
در روايات براى اين آيه ذكرشده در درس قبلي مصاديق مختلفى بيان شده از جمله اينكه :
 
 اين آيه در مورد ياران حضرت مهدى (عج ) است كه با اين ويژگيها با تمام قدرت ، در مقابل 
 
مرتدين و كارشكنان مى ايستند، و براى برقرارى حكومت عدل امام قائم (عج ) و برقرارى
 
عدالت در كل جهان تلاش مى كنند .
 
و در عبارتى امام صادق عليه السلام فرمود :
 
صاحب اين امر حضرت مهدى عج در پرتو اين آيه در حمايت چنين ياران آگاه و دلاورمحفوظ است .
 
*ويژگى اول :
 به عشق آن ياران به خدا اشاره مى كند، آنها كه جز به خدا نمى انديشند،
 
 در حدى كه خداوند نيز آنها را دوست دارد.
 
 روشن است كه چنين روحيه اى كه در پرتو ايمان و توكل بدست مى آيد، بزرگترين عامل خيزش 
 
و پرواز و اراده و تقوى است كه نقش آن در حماسه آفرينى اعجازآميز و شگفت انگيز مى باشد 
 
*ويژگى دوم :
 به پيوند اخلاقى و وحديت و يكپارچگى با مؤ منان اشاره مى كند كه نقش آن در پيشبرد كار 
 
بسيار مهم و چشمگير است .
 
*ويژگى سوم :
حاكى از سازش ناپذيرى مؤ منان در برابر كافران ، و نه شرقى بودن و نه غربى بودن آنها است 
 
كه در پرتو آن هر گونه تلاش و شگرد دشمن خنثى مى گردد ....
 
*ويژگى چهارم :
 جهاد و مبارزه پى گير با كفار و دشمنان اسلام است .
 
* ويژگى پنجم :
كه بسيار مهم است ، قاطعيت و پايمردى مؤ منان را بيان مى كند كه روح محافظه كارى
 
و مجامله در آنها نيست ، از عوامزدگى و محيطزدگى و غوغاى اكثريت منحرف و استهزاء
 
آنها نمى هراسند، و با گامهاى استوار در صراط مستقيم حركت مى كنند و ياوه هاى چپ
 
و راست در حركت آنها اثر ندارد .
 
و بايد به آغاز آيه نيز توجه داشت كه ارتداد و بيعت شكنى عده اى وجيه المله ، آنها را سست
 
و نگران نمى كند، آنها شرايط سخت حاضر را معيار قرار نمى دهند اميد به آينده دارند، چرا 
 
كه خود آينده سازند و كمبودها آنها را سست و لرزان نمى كند .
 
در ميان اين ويژگيها هر چند همه در جاى خود از اهميت بسيار برخوردارند ولى اين ويژگى 
 
پنجم از همه مهمتر به نظر مى رسد .
 
ابوذر غفارى ، آن مرد نستوه و قاطع را در تاريخ با اين لقب :* لا يخاف فى اللّه لومة لائم *
 
مى خوانند، و خود مى گويد :
 
پيامبر صلى اللّه عليه و آله به من سفارش كرد كه در راه خدا از ياوه سرائى ياوه سرايان و 
 
سرزنش كنندگان نهراسم .
 
هم چنين وقتى كه حجر بن عدى آن بزرگمرد خدا با يارانش به فرمان معاويه به شهادت رسيدند، 
 
امام حسين عليه السلام بزرگترين چهره انقلابى تاريخ به عنوان اعتراض به معاويه نوشت و در 
 
آن نامه بخصوص اين ويژگى حجر و يارانش را تذكر داد و نوشت :
 
تو كسانى را كشته اى كه امر به معروف و نهى از منكر مى كردند، گناه را بزرگ مى شمردند
 
*و لا يخافون فى اللّه لومة لائم *و در راه خدا از ملامت ، ملامت كنندگان نمى هراسيدند .
 
بسيارى هستند از ياوه سرائيهاى رسانه هاى همگانى شرق و غرب تحت تاءثير قرار مى گيرند 
 
و خود را مى بازند، ولى اگر داراى اين ويژگى بودند، هيچگونه تحت تاءثير قرار نمى گرفتند 
 
بلكه بيشتر به راه خود ادامه مى دادند .
 
 اللهم عجل لوليّك الفرج والعافية والنصر واجعلني من أعوانه وانصاره
 

|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : دو شنبه 25 آذر 1392
درس(١٣٩) امام شناسي/ ويژگي هاي ياران حضرت مهدي درقرآن

 

درس صد وسي نهم امام شناسي
 
نشد که آینه باشم برای دیدن تو
بیا که آینه خواهم شد از رسیدن تو
فرودآمدنت را چقدر بی تابم
تمام، خواهشِ محضم به شوقِ چیدنِ تو
حرام باد به چشمان ابری من خواب
مباد خفته بمانم دَمِ وزیدنِ تو
بیا که ناشدنی شد به تو رسیدنِ من
چه ساده می شود اما؛ به من، رسیدنِ تو
به اوج عجز رسیدی، پرنده ی زخمی
همین فراز، هدف بود از پریدن تو
 
ويژگيهاى ياران آن حضرت در قرآن
 
در قرآن اين كتاب انسان ساز و حركت آفرين در رابطه با ياران نمونه حضرت مهدى (عج ) يك آيه است كه بسيار اميد بخش و سازنده است ، اين آيه در حقيقت بيانگر حقائق و واقعيتهائى است كه اگر به طور جدى و همه جانبه تعقيب گردد، موانع سر راه را برمى دارد و جهان را به استقبال مصلح جهانى حركت مى دهد .
 
در سوره مائده آيه 59 خداوند به طور مستقيم ، مؤ منان را مورد خطاب قرار داده و مى فرمايد :
 
اى مؤ منان هر كس از شما مرتد شد و از اسلام بيرون رفت ، خداوند در آينده جمعيتى را
 
مى آورد كه داراى اين پنج امتياز هستند :
 
1- هم خداوند آنها را دوست دارد و هم آنها خدا را دوست دارند .
 
2- در برابر مؤ منان خاضع و مهربانند .
 
3- در برابر مشركان و دشمنان ، سرسخت و نيرومندند .
 
4- به طور پى گيرى در راه خدا جهاد و تلاش مى كنند .
 
5- در مسير انجام وظيفه از سرزنش هيچ سرزنش كننده اى نمى هراسند .
 
اين فضل خدا است كه به هر كس بخواهد (و شايسته ببيند) مى دهد، فضل و رحمت خدا
 
وسيع است و او بر همه چيز آگاه است .
 
اللهم عجل لوليّك الفرج والعافية والنصر واجعلني من أعوانه وانصاره

|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : دو شنبه 25 آذر 1392
نيايش هاي حضرت مهدي بعد ازتولد

 

 
بر بازوی حضرت مهدی (عج) این آیه ی شریفه نوشته شده بود که:
 
جاءَ الْحَقِّ و زَهَقَّ الباطِلِ ، إنَّ الباطِلَ کانَ زَهُوقاً (سوره اسراء آيه ي 81)
 
و در سجده خویش می فرمود:
 
" أشْهَدُ أنْ لا إلهَ إلاَّ الله ، وَحْدَهُ لا شَريكَ لَهُ و أنَّ جَدّی مُحَمَّداً رَسُولُ ألله وأنَّ أبی أميرَالمُومِنينَ وَلِيُّ اللهِ ......":
 
يعني گواهی می دهم که خدایی جز خدای یکتا ، که شریک و همتایی ندارد، نیست
و جدگرانقدرم محمّد پیام آور اوست و پدر والایم امیر المؤمنین علی (ع) دوست و جانشین پیام آور خداست.(آنگاه امامان نور را یکی پس از دیگری نام برد تا به امام حسن عسگری علیه سلام رسید ، سپس فرمود بار خدایا ، آنچه را که به من وعده فرمودی محقّق بخش و کار بزرگم را در پرتو قدرتت تدبیر فرما! و گام هایم را در قیام پر شکوه آسمانیم برای بر انداختن بیداد و ستم ، و استقرار کامل عدالت و مهر در سراسر گیتی استوار ساز و به دست من زمین را از عدل و داد لبریز فرما.)
 
حضرت امام زمان (عج) وقتی هفت روزه بودند لب به سخن گشودند و پس از حمد خدای بزرگ و پیامبر و امامان معصوم ، وقتی به اسم خود رسیدند سکوت کردند و بعد این آیه ی شریفه را خواندند: وما بر آنیم که به ضعیف شدگان و پایمال شدگان روی زمین نعمت دهیم و آنان را پیشوایان سازیم و وارثان گردانیم و آنان را در آن سرزمین تمکن و اقتدار بخشیم و به فرعون و هامان و هامان و سپاهیانشان چیزی را که از آن در ترس و بیم بودند به آنان نشان دهیم.
 

|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : دو شنبه 25 آذر 1392
امام زمان (عج) بر بالين شهيد

 

امام زمان (عج) بر بالين شهيد
 
همسر شهيد دكتر احمد رحيمي؛ ساكن مشهد مقدس مي گويد:
پس از مدت ها در رويايي شيرين ديدم: درون قطار به همراه دخترم؛ آسيه نشسته ام. بيرون پنجره سيدي سبز پوش بود كه نور بر صورتش احاطه داشت، او مرا محو خود كرده بود. با اشاره ي كسي كه در كنارش ايستاده بودم، نگاهم را از آن سيد برداشتم. خدا مي داند چقدر از ديدنش خوشحال شدم. او كسي جز احمد نبود. به من اشاره كرد و با صدايي رسا گفت: ناراحت نباش، من دارم مي آيم.
فرداي آن روز بي صبرانه منتظر تعبير خوابم بودم.
 دخترم؛ آسيه كه تا آن زمان فقط كلمات نامفهومي را تكرار مي كرد، بدون مقدمه شروع كرد
به بابا گفتن! 
  
ساعت نه صبح از تهران تماس گرفته شد و گفتند: يك شهيد بسيجي به نام احمد رحيمي به مشهد منتقل شده كه احتمال مي دهيم متعلق به خانواده ي شما باشد.
با خانواده براي شناسايي راهي معراج شهدا شديم. باورش خيلي سخت بود.
 پيكرش به طور كامل سوخته، استخوان هايش درهم شكسته و تركش هاي متعددي بر بدنش نشسته بود. وقتي چشمم به پاي چپش كه قبلاً تركش خورده بود، افتاد اطمينان پيدا كردم كه خواب ديشبم تعبير شده است.
بعد از ديدن پيكرش بار ديگر در خواب به سراغم آمد و دلسوزانه گفت: چرا اين قدر ناراحتي؟ من در آن جا از غصه هايي كه تو با ديدن جنازه ام مي خوري، معذبم. بعد با حالتي خاص گفت: باور كن قبل از شهادتم تعداد زيادي تانك عراقي را منهدم كردم و لحظه ي شهادت هيچ چيز نفهميدم چون حضرت ابالفضل علیه السلام در كنارم وامام زمان عجل الله تعالی فرجه بالاي سرم نشسته بودند.
آن خواب، آرامش خاصي به من داد. گويا جان تازه اي پيدا كرده بودم و فهميدم كه شهدا پس از شهادت هم در زندگي، حضوري عيني دارند.
 
«هفته نامه ي پرتو سخن/سال هشتم/ش369»
 

|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : دو شنبه 25 آذر 1392
بهترين توصيه ي راهگشا براي ديدار حضرت مهدي

 

آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني در پاسخ به سوالي، ديدگاه خود را درخصوص تشرف و تقرب به حضرت ولي عصر(عج) بيان كرد.

متن سوال مطرح شده و پاسخ اين مرجع تقليد به شرح زير است:

سوال: سلام عليكم. با توجه به راه‌هايي که بزرگان براي ديدار آقا امام زمان(عج) گفته‌اند و ما خوانده‌ايم، دوست داشتم از زبان مبارک شما پدر مهربانم بهترين توصيه و مطلبي خاص و راهگشا براي ديدار حضرتش بدانم. ملتمس دعاي خيرتان هستم. خدا شما و ما را از ياران واقعي‌اش قرار دهد.

پاسخ: بسم الله الرحمن الرحيم. عليکم السلام و رحمه الله. آنچه براي يک شيعه منتظر بايد اهميت داشته باشد، تقرب معنوي و روحاني به آن حضرت است. چه بسا اشخاصي که در زمان حضرت رسول اکرم ـ صلي‌الله عليه و آله ـ و حضرات ائمه معصومين عليهم‌السلام در ظاهر خدمت آن بزرگواران مي‌رسيدند ولي هيچ سنخيتي با آنان نداشتند و بلکه با دستورات آنان مخالفت مي‌کردند. 

به‌هرحال بهترين راه براي تقرب و کسب رضايت حضرت بقيه الله الاعظم ـ عجل‌الله تعالي فرجه الشريف ـ انجام فرايض ديني و واجبات الهي و دوري از محرمات و خدمت به مردم مستمند و نيازمند و رفع حوايج شيعيان آن حضرت و امر به معروف و نهي از منکر مي‌باشد و بايد هميشه براي تعجيل در فرج موفورالسرور آن يگانه دوران و ذخيره پيامبران دعا کرد. انشاءالله تعالي موفق باشيد.


|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : جمعه 22 آذر 1392